fredag den 25. november 2011

Biotop 3 opgave

Der sker ikke særlig meget i min biotop for tiden. Jeg har undersøgt det nøje, gravet og pillet lidt der og her – men ingenting at se. Intet tegn på liv af kryb… En myg var det eneste levende dyr, jeg fik at se. Der ser trist ud, nu hvor dagene for det meste er grå.

Til gengæld er der stadig liv i planter og der ligger en masse blade, som jeg kunne tilordne træerne rundt omkring. Blade fra et æbletræ, mange kastanjeblade og blade fra en stor eg og små blade fra et lille birketræ. Planterne har jeg dog større problemer med at få navn på. Rester af påskeliljer har jeg fundet. Men det andet kan jeg ikke rigtig sætte navn på.

Et forslag på en efterårsaktivitet kunne være, at samle blade, små grene, osv. og lave en efterårscollage. Måske på baggrund af en historie man lige har læst? 

1 kommentar:

  1. Hej Ilona

    Prøv at læse om biotop 3 opgaven på undervisningsbloggen...

    Vh Ida

    SvarSlet