søndag den 21. marts 2010

Om tilværelsens ulidelige vanskeligheder, når der skal vælges det perfekte økosystem

V

Jeg har overvejet, at beslutte mig for at finde mig en ny biotop, da min ikke virker spændende og pludselig er blevet invaderet af en flok får.


Jeg kørte ned til vores skov – et meget lovende område. Blomster ved vejene, en lille bæk lidt længere ned ad vejen. Muligheden for at møde forskellige dyr og sandsynligheden for en meget urolig plads, især om sommeren – da der nok kommer mange mennesker forbi (turister og cachere inkl.), men jeg vil har min biotop for mig selv. I hvert fald det meste af tiden.





Jeg har overvejet en meget smuk biotop. Et aflåst areal, jeg uden problemer havde fået nøglen og muligheden for at følge mine studier og projekter – men så tænkte jeg, at hvis jeg bor i landlige omgivelser, vil jeg også har større dyr end mus og frø og måske fisk. En ræv, et rådyr eller bare en kanin måske – men hvor højt er mon sandsynligheden, at møde dem i et økosystem, der er omgivet af et 2,5 m høj indhegning? Hmm – den er nok ikke givet.






Tilbage til min biotop - der er kun vand, et træ, græs og sten, jeg ikke har opdaget før nu - menneskeskabt. Men jo alligevel en biotop... Det er jo ofter her i livet, at man kommer til det punkt, hvor man indser, at den første idé ofte er den bedste. Det kan jo alligevel være spændende nok. Træet er begyndt at få små spirer....




Og blomster vokser der også....

Men da jeg kiggede mine billeder igennem, opdagede jeg det her. Udkig
fra mit soveværelse. Det ser meget lovende ud. Der er vand, der er træer,
der er buskads og nu er der også småt begyndt at vokse blomster! Lige
foran døren! Men hvad hvis jeg flytter i løbet af de næste 3 år?
Sandsynligheden er ikke så ringe da.... Det er et svært valg. Jeg kigger
nærmere på haven i morgen. Måske bliver det alligevel mit træ og vand og
sten. Der er jo ingen pris på det spændendste område vel? Jeg ville
blot dele mine tanker og vanskeligheder med at træffe et valg, med jer, der
har tid til at læse alt det jeg går og skriver;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar