søndag den 21. marts 2010

Tegneopgave


1) Det tog jo lidt tid inden jeg i det hele taget fik taget mig sammen, til at gennemføre denne opgave. Mennesker uden fantasi har jo lidt svært i arbejdet med kreative aktiviteter (jf. blog). Da jeg dog endelig fik udvalgt en detalje – jeg startede faktisk på at tegne mine bogreoler, de er vigtige for mig, men der er også mange. Og det er måske ikke lige der man skulle starte. Så jeg valgte et mindre og mere gennemførligt objekt – Dalarna hesten. Den fik jeg engang fra min svigermor, men har ingen betydning for mig. Men jeg valgte objektet på grund af dets enkle struktur og klare linjer. Jeg satte mig ned og begyndte at tegne – da jeg afsluttede processen (ikke fordi jeg syntes jeg var færdig – mere fordi jeg ingen anelser har, hvordan man bringer dybde i billedet), var jeg overrasket over, hvor meget tid der var gået, og at jeg pludselig skulle på arbejde.
Jeg er selvfølgelig ikke tilfredsstillet over resultatet – men må dog sige, at der er en vis genkendelsesværdi. Det er da mere end jeg havde forventet;)
Men det er da meget irriterende at forsøge at tegne små streger i forskellig retninger, for at få en dybde ind i billedet og ikke kan finde ud af det. Men jeg er faktisk overbevist om, at det kan læres – det kræver bare meget, meget øvelse og måske lidt mere viden omkring. Jeg kan godt tænke mig at prøve det af lidt mere.

2) Det er en aktivitet til at finde til sig selv. At finde ro og at kunne fordybe sig i en sag er jo en kvalitet i sig selv – en meget kostbar én endda. Ligeledes fremmer det den motoriske udvikling, den øger koncentrationsevnen og nok meget mere;). At finde glæde i små, enkle detaljer, man ikke ser, da man ellers ikke har et øje for det.

3) ? Hvordan man opfatter sig og hvad forventninger og resultater man stiller til sig selv?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar